Logo

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu: Ankara-Sivas Hattı Türkiye’nin Aydınlık Geleceğinin En Önemli Nişanelerinden Biri

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara-Sivas YHT hattında çok önemli mesafeleri geride bıraktıklarını belirterek, projenin 315 kilometrelik Balışeyh-Sivas kesiminde test ve sertifikasyon işleri de dahil olmak üzere tüm çalışmaları daha önceden tamamladıklarını, kalan 78 kilometrelik Kayaş-Balışeyh arasındaki çalışmalara da süratle devam ettiklerini vurguladı. Ankara-Sivas hattının Türkiye’nin aydınlık geleceğinin en önemli nişanelerinden biri olduğunu kaydeden Karaismailoğlu, gelecekte görmeyi hedefledikleri Türkiye fotoğrafını daha da netleştirdiklerini söyledi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Ankara-Sivas YHT hattındaki çalışmaları yerinde inceledi.  T-16 tüneli önünde açıklama yapan Karaismailoğlu, “Asya-Avrupa-Orta Doğu ekseninde ulaşım açısından avantajlı bir konumda olan ülkemiz açısından demiryollarını öncelikli sektör olarak ilan ettik. Demiryollarında adeta bir seferberlik ilan ettik ve yepyeni bir dönem başlattık. Son 20 yılda ülkemiz ulaşım ve iletişim altyapısı için harcadığımız 1 trilyon 653 milyar liranın 346 milyar lirasını demiryollarımızın imarına ve gelişmesine harcadık. Mevcut demiryolu ağlarımızın tamamını yeniledik ve demiryollarımıza çağ atlatan projeler gerçekleştirdik, gerçekleştirmeye devam ediyoruz. Bu süreçte; hızlı tren projeleri, mevcut sistemin yenilenmesi ve modernizasyonu, milli ve yerli demiryolu sanayisinin geliştirilmesi için büyük gelişmeler kat ettik. Tarihi İpek Yolu’nun canlandırılmasını amaçlayan ‘Tek Yol Tek Kuşak’ girişiminin en önemli halkasını oluşturan Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ve Marmaray ile Pekin’den Londra’ya kadar en güvenli, en kısa, en ekonomik uluslararası demiryolu koridoru oluşturduk” dedi.

ANKARA-SİVAS YHT İLE SEYAHAT SÜRESİ 2 SAATE İNECEK

Demiryolu ağını 13 bin 150 kilometreye yükselttiklerini dile getiren Karaismailoğlu, Türkiye’yi hızlı tren işletmeciliği ile tanıştırdıklarını söyledi. “Uzun yıllar vatandaşlarımızın tercih etmediği demiryolu seyahatlerini artık hızlı ve konforlu seyahat isteyenlerin ilk adresine haline dönüştürdük” diyen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“2009 yılında ilk defa Ankara-Eskişehir arasında başlayan yüksek hızlı tren işletmeciliğine, Ankara-Sivas Yüksek Hızlı tren hattımızın da ilave edilmesi ile Ankara merkezli yüksek hızlı demiryolu ağımızın önemli parçası daha tamamlanmış olacak. Şu anda Ankara-Sivas YHT hattı kapsamındaki Elmadağ ilçesi ile Yahşihan ilçeleri arasında bulunan Hisar ve Bedesten köyleri arasındaki T15 tüneli çalışmalarını inceledik. T15 Tünelimiz, Ankara-Kırıkkale- Yozgat- Sivas YHT hattının önemli bir bölümünü teşkil ediyor. Hızlı tren hattımız, saatte 250 kilometre hıza uygun hat özelliğine sahip. Tamamlandığında Ankara-Sivas arasındaki mesafeyi 603 kilometreden 405 kilometreye düşürecek. Ankara-Sivas arası 12 saat olan seyahat süresi ise 2 saate, Ankara-Yozgat arası ise 1 saate inecek. Ankara-Sivas Hızlı demiryolu hattımız aynı zamanda Edirne’den Kars’a uzanan Doğu-Batı hızlı demiryolu koridorunun önemli bir parçası da olacak. Yapım çalışmalarında sona yaklaştığımız Ankara-Sivas YHT Hattı projesi ile Kırıkkale, Yozgat ve Sivas illerimizi de yüksek hızlı tren konforu ile tanıştırıyoruz. Kırıkkale, Yozgat ve Sivas illerimizdeki yaşayan yaklaşık 1 milyon 400 bin vatandaşımız da yüksek hızlı trenle seyahat etme imkanına kavuşacak.”

PROJE GENELİNDE ÇOK ÖNEMLİ MESAFELERİ GERİDE BIRAKTIK

Hat güzergahında Elmadağ, Kırıkkale, Yerköy, Yozgat, Sorgun, Akdağmadeni, Yıldızeli ve Sivas olmak üzere 8 istasyon bulunduğunun altını çizen Karaismailoğlu, proje genelinde çok önemli mesafeleri geride bıraktıklarını ifade etti. Toplam 155 milyon metreküp kazı ve dolgunun yapıldığı proje de ilklerin de yaşandığı önemli sanat yapıları inşa ettiklerini dile getiren Karaismailoğlu, “Çok zorlu bir coğrafya üzerinde; toplam uzunluğu 66 kilometre olan 49 adet tünel ve 27 kilometre olan 49 adet viyadük inşa ettik. 5 bin 125 metre ile projenin en uzun tünelini Akdağmadeni bölgesinde, 2 bin 220 metre ile en uzun demiryolu viyadüğünü ise Çerikli Kırıkkale’de inşa ettik. 90 metre ile Türkiye’nin en uzun açıklığa sahip demiryolu viyadüğü ile 90 metre yükseklik ile Türkiye’nin en yüksek ayağa sahip demiryolu viyadüğü de Elmadağ’da inşa ettik. Hızlı tren hattımızda ilk defa yerli ray kullanarak toplam 1630 kilometre ray serimi yaptık. 138 kilometre beton yol ile tünellerde ilk balastsız yol uygulaması gerçekleştirdik. Yine proje kapsamında; Sivas’ta yerli ve milli buz önleme ve buz çözme tesisi yaptık” ifadelerini kullandı.

KAYAŞ-BALIŞEYH ARASINDAKİ SON TÜNELİ DE TAMAMLADIK

Projenin 315 kilometrelik Balışeyh-Sivas kesiminde test ve sertifikasyon işleri de dahil olmak üzere tüm çalışmaları daha önceden tamamladıklarını belirten Karaismailoğlu, şu anda kalan 78 kilometrelik Kayaş-Balışeyh arasındaki çalışmalara süratle devam ettiklerini vurguladı. Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, “Buradaki işlerimizde bitti diyebiliriz. Bu kesimde bulunan son tüneli de tamamladık. Üstyapı, elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarında da son aşamaya geliyoruz. En kısa zamanda çalışmalarımızı tamamlayacağız. Artık hızlı tren konforuyla seyahat etme imkanına Sivas, Yozgat ve Kırıkkale’de ikamet eden vatandaşlarımızın da kavuşmasını hedefliyoruz. Projemiz aynı zamanda ihalesini yaptığımız Ankara-Kayseri HT tren hattımızın Ankara-Yerköy kesimini de kapsamaktadır Ankara-Sivas hattı sadece bir hat olmanın ötesinde Türkiye’nin aydınlık geleceğinin en önemli nişanelerinden biridir. Gelecek vizyonumuzun en önemli unsurlarından biri, ülkemizin rekabet gücüne ve toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunan; güvenli, ekonomik, konforlu, çevreye duyarlı, kesintisiz, dengeli ve sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi oluşturmaktır” şeklinde konuştu.

GELECEKTE GÖRMEYİ HEDEFLEDİĞİMİZ TÜRKİYE FOTOĞRAFINI DAHA DA NETLEŞTİRİYORUZ

Bu çerçevede, gelecekte görmeyi hedefledikleri Türkiye fotoğrafını daha da netleştirdiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, “Bütünsel kalkınma odaklı mobilite, dijitalleşme ve lojistik dinamikleriyle şekillenen, yeni, etkin ve dünyayı bu coğrafyaya entegre etmeyi hedefleyen iddialı bir sürecimiz var ve bu süreci ulaşımın her modunda başarıyla yönetiyoruz. Ankara-Sivas YHT Hattı da hem ülkemizde hem de dünyada yeni atılımlara ilham verecektir” diye konuştu.

Fotoğraflar