Amaç
Organizasyonlarda iyileştirme fırsatı yaratan kaynaklardan birisi de çalışanların fikirleridir. Her kademedeki çalışanlar, iş süreçlerini iyileştirmek, problemlerini çözmek, müşteri/vatandaş tatminini sağlamak ve ürün/hizmetleri geliştirmek için yetkilendirildiklerinde, organizasyonun yararı için çalışırlar.
Öneri Sistemi,
a) Çalışanlara fikirlerini iletmede kolaylık sağlayacak, yenilikçiliği (inovasyonu) teşvik edecek, iş doyumlarını artıracak,
b) Yöneticilere katılımcı yönetim uygulama şansı verecek, performans sistemini destekleme
olanağı verecek,
c) Bakanlığa küçük adımlarla sürekli iyileştirme sağlayarak hizmetlerin etkili ve verimli bir
şekilde sunulmasında üstünlük kazandıracak bir sistemdir.
Öneri sistemi; bireysel aktivitelerin teşvik edilmesi çalışanların kendilerini geliştirmelerine imkân tanıyarak, Kurumsal bağlılığın, aidiyetlerinin ve motivasyonlarının artırılmasını, çalı- şanların katılımcı ve yaratıcı olmasını, bireysel düşünceden çoğulcu düşünmeye başlamasını, çalışanların yaptıkları çalışmalar ile kurumsal bir değer olduğunu hissetmesini, olaylara ve kişilere farklı boyutlardan bakabilme yeteneğinin geliştirilmesini, çalışanlar arasındaki kurum- sal iç iletişimin güçlendirilmesini, iş kalitesinin yükseltilmesini, sahip olunan kaynakların daha rasyonel kullanılarak, işgücü-zaman malzeme vb. gibi konularda tasarruf sağlanmasını amaçlamaktadır.
Öneri Yapılamayacak Konular
Verimlilik ve kaliteye etkisi olmayan; daha önce verilmiş bir önerinin tekrarı olan; çözüm şeklini ve/veya elde edilecek faydayı içermeyen; uygulanmakta olan; daha önce üzerinde çalışıldığı halde bekletilen projelerle ilgili olan; genel çalışma ortamı ile ilgili olup herhangi bir iyileştirme faaliyeti içermeyen; mevzuata aykırı olan; bireysel veya toplu kişisel talepler; dilek, yakınma ve şikâyetler; mevcut problemin aksaklığın haberdar edilmesi ile ilgili bilgilendirmeler öneri sistemi çerçevesinde öneri olarak kabul edilmez ve değerlendirme dışı tutulur.
Öneri Yapılabilecek Konular
Sistemin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülebilmesini teminen,
a) Süreçte zaman veya malzeme tasarrufunun sağlanması,
b) İş akışının iyileştirilmesi,
c) Hareket israfının (çalışan veya malzeme hareketi) önlenmesi, d) Uyarı sloganları ile ilgili çevrenin duyarlılaştırılması,
e) Sıcaklığın azaltılması veya ısının korunması, f) Çalışma koşullarının düzeltilmesi,
g) Hatalı yazışmaların en asgari düzeye indirilmesi
h) İş güvenliği ve insan sağlığı vb. konularda öneriler sunulabilecektir.