Logo

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu: Beton Yollarda Deneyim Sahibi Olan Her Ülke ve Birimle İş Birliğine Hazırız

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, beton yollarda dünyanın geldiği son noktayı değerlendirmek, yol yapımında kullanılan beton sistemlerindeki iyileştirmeleri gözlemlemek, yollarla birlikte; beton bariyerler, havalimanı zeminleri, gürültü bariyerleri gibi yapılardaki son teknolojileri ortak akıl çerçevesinde tartışmak üzere kongrenin düzenlendiğini belirterek, bu yolda, deneyim sahibi olan her ülke ve birimle iş birliğine hazır olduklarını vurguladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 2. Beton Yollar Kongresi’nin açılışında konuştu; “Yollar, her kültür için farklı bir önem atfetmektedir. Bizler içinse daha derin, duygusal anlamlar barındırmaktadır. Yolların bizim kültürümüzdeki karşılığı ‘hasretin sona ermesi’, ‘sevdiklerimize kavuşma’ ve ‘akarsular’ gibi canlanmanın ve kalkınmanın anahtarı olarak kabul edilmektedir. Bu topraklarda yollar üzerine nice ağıtlar, türküler ve hikayeler yazılmıştır. Dolayısıyla inşa ettiğimiz her bir kilometre yolun anlamı bizler için farklıdır; anlamlıdır. İşte bu nedenle her bir kilometre yolu ‘Halka hizmet, Hakk’a hizmettir,’ ilkesi ile inşa ediyoruz” ifadelerini kullandı.

Hükümetleri döneminde; Türkiye’nin ulaştırma ve haberleşme yatırımları için yapılan 1 trilyon 653 milyar liranın üzerindeki yatırım harcamasının yüzde 60’ının karayollarına ait olduğunu vurgulayan Karaismailoğlu, 2003-2022 yılları arasında karayolları için 995 milyar 900 milyon liralık yatırım yapıldığını bildirdi. Son 20 yılda karayollarındaki bölünmüş yol uzunluğunu 6 bin 100 kilometreden 28 bin 790 kilometrenin üzerine çıkardıklarını aktaran Karaismailoğlu, karayollarında yapılan yatırımlar ve hedefler hakkında şu bilgileri verdi:

“2053 yılına kadar 38 bin kilometreye çıkarmayı hedefledik. Bu şekilde toplam yol ağımızın yarısını bölünmüş yol standardına ulaştıracağız. Otoyol uzunluğunu 1714 kilometreden, 3 bin 633 kilometreye yükselttik. 2023’te; 3 bin 726 kilometreye ulaştıracağız. 2053 yılına kadar ülkemizde 5 bin 800 kilometrenin üzerinde yeni otoyol yapmayı planladık. Bunlarla birlikte, karayollarımızdaki yol kalitesini de hızla artırıyoruz. Karayollarında yalçın dağları tünellerle, derin vadileri ise viyadüklerle aşıyoruz. Hükümetlerimiz döneminde tünel uzunluğunu; 50 kilometreden alıp, 663 kilometreye çıkardık. Cumhuriyet’imizin yüzüncü yılında tünel uzunluğumuzu 720 kilometreye ulaştıracağız. Aynı şekilde köprü ve viyadük uzunluğunu da 311 kilometreden aldık. Bugün 735 kilometreye çıkardık. 2023 hedefimiz; 770 kilometrenin üzerine çıkarmaktır. Yalnızca 2022 yılında ise 101 kilometresi otoyol olmak üzere tam 271 kilometre bölünmüş yol yaptık. 636 kilometre bitümlü sıcak karışımlı yolu tamamladık. Toplam uzunluğu 12 bin 100 metreyi bulan 3 adet tünelin yapımı gerçekleştirdik. Yine, toplam uzunluğu 11 bin 900 metreyi bulan 57 adet köprüyü tamamladık. Çanakkale Köprüsü de dahil olmak üzere, Malkara-Çanakkale Otoyolu ile birlikte Malatya Çevre Yolu’nun birinci kısmı ile birlikte Diyarbakır Güney-Batı Çevre Yolu’nu ve Bitlis Çevre Yolu gibi pek çok projemizi tamamladık.”

TRAFİK KAZALARINDA CAN KAYBI ORANI 20 YILDA % 82 AZALDI

Karayollarındaki bu fiziki iyileştirmenin yanı sıra bilgi ve iletişim teknolojilerinin verdiği imkanlarla, yolları daha ‘akıllı hale getirdiklerinin altını çizen Karaismailoğlu, “Akıllı diyoruz, çünkü yollarımızdaki olası sürücü ve insan hatalarını en aza indirmek için yoğun çaba sarf ediyoruz. Bu doğrultuda attığımız adımlar sonucunda trafik kazalarındaki can kaybı oranlarında 20 yılda yüzde 82’lik azalma sağladık. Akıllı ulaşım teknolojilerini yaygınlaştırarak bu oranı da en aza indirmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Karayollarındaki ulaşım kalitemizin yükseltilmesi için; güvenli, ekonomik, hızlı, konforlu, çevreci, kesintisiz ve erişilebilir, çağdaş kalitede yollar yapmaya devam edeceğiz. İşte tam da bu noktada; karayollarımızda, asfalt teknolojisinin yanı sıra alternatif bir yapım sistemi olan beton yolların önemine da inanıyoruz. Özellikle ağır yük taşımacılığında etkinliği bilinen beton yollar, daha az bakım ve onarım gerektiriyor. Asfalt sistemine göre kuşkusuz bazı riskleri de barındıran beton yol sisteminin uygulaması uzun yıllar önceye dayansa da 2004 yılında 2 bin metrelik Afyon-İşçehisar Yolu’nu, 2006’da 3 bin 500 metrelik Hasdal Kemerburgaz Yolu’nu, 2007’de bin metrelik Ordu-Ulubey Yolu’nu, 2009’da bin 600 metrelik İzmit-Yalova Devlet Yolu’nu beton yol olarak yaptık. Bunlara ek olarak; 21 kilometrelik Kemaliye-Dutluca Yolu’nu yine beton yol olarak inşa ediyoruz” şeklinde konuştu.

BETON YOLLARIN PERFORMANSLARINI TAKİP EDİYORUZ

Yapılan beton yolların sürekli kontrol edildiğini, arazi, iklim ve yoğunluklarına göre performanslarının takip edildiğini kaydeden Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“Çalışmalardan elde edilen sonuçlara göre ve gelişen trendleri de dikkate alarak; beton yollarda dünyanın geldiği son noktayı değerlendirmek, yol yapımında kullanılan beton sistemlerindeki iyileştirmeleri gözlemlemek, yollarla birlikte; beton bariyerler, havalimanı zeminleri, gürültü bariyerleri gibi yapılardaki son teknolojileri ortak akıl çerçevesinde tartışmak üzere bu kongremizi düzenliyoruz. Bu konuda, kamu kurum ve kuruluşlarının yanı sıra, sektörün önde gelen temsilcileri, üniversiteler, uygulayıcılar ve denetleyici birimleri bir araya getiriyoruz. Kongremizde, beton yolda, yol kat etmiş ülkelerin tecrübelerini ayrıntılı olarak inceleyeceğiz. Beton yol konusundaki yapılan ar-ge çalışmaları da proje, yapım, işletim, bakım ve onarım konularında bizlere ışık tutacaktır. Beton yollar konusunda ABD ve gelişmiş Avrupa ülkelerinin karayolu ağlarının yüzde 10 ile yüzde 20 arasında değiştiğini biliyoruz. Bu yolda, deneyim sahibi olan her ülke ve birimle iş birliğine hazırız. Gelinen nokta itibarıyla; ülkemizin, dünyada hızla gelişen konumu gereği, Karayolları Genel Müdürlüğü’müzün hedefleri doğrultusunda, daha uzun ömürlü, daha az bakım gerektiren, daha konforlu yolların yapımına her zamankinden daha fazla ihtiyaç var.”

TÜM ULAŞIM MODLARINDA LOJİSTİK AĞLARI KURUYORUZ

Türkiye’nin üç büyük kıtanın ortasında, Karadeniz ve Akdeniz gibi ticaretin, enerjinin ve ekonomik potansiyelin güçlü olduğu bir coğrafyada yer aldığına vurgu yapan Karaismailoğlu, “Tarihi İpek Yolu’nun Orta Koridor’undaki ülkemizin, kara, hava, demir ve denizyolları ile birlikte haberleşme sistemlerini multimodel bir yapıda değerlendiriyoruz. Tüm ulaşım modlarında lojistik ağları kuruyor, lojistik sektöründeki yeni gelişmeleri dikkate alarak, reel sektör ve üniversitelerimizle sürekli iletişim ve iş birliği içindeyiz. Türkiye, doğu-batı ve kuzey-güney hattında tüm ulaşım sistemlerinde, stratejik konumuna uygun olarak, kavşak ve merkez konumuna kavuşmaktadır. Diğer ulaşım sistemlerinde olduğu gibi, karayollarımızda da verimli alternatif ve çevreci sistemleri uygulamaya devam ediyoruz” dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, konuşmasının ardından kongre kapsamında; ulusal ve uluslararası proje uygulayıcıları ile beton yol, beton bariyerler, geçirimli beton yol ve yol yapı elemanlarının projelendirilmesi, uygulanması ve bakımı ile ilgili yerli ve yabancı makine, ekipman, teçhizat, malzeme üreticileri ile tedarikçilerinin katıldığı serginin de açılışını yaptı.

Fotoğraflar